Etiketter

,

Nu drar jag liv i den här gamla bloggen. Blogg 100 är igång igen och jag blev lite sugen på att haka på. Gör’t! sa jag till mig själv.

Det har hänt så himla mycket sen jag bloggade sist. Den största skillnaden är nog att jag gått från att vara en aktiv producent i sociala medier till att helt sluta med Twitter, använda Facebook som omvärldsbevakningsverktyg och helt ignorera min blogg (fram till nu då). Det enda jag fortfarande älskar och regelbundet göder är Instagram. Dock bakom lås och bom.

Varför då då?

Anledningarna är flera: energin har kanaliserats till den lilla avkomman. Med alla förskolebaciller som kommer på köpet så är orken inte riktigt på samma nivå som före barn. Inte för mig i alla fall. En annan anledning är att jag gör lite andra saker än tidigare. Saker som gör att jag funderat över vad jag postar, vilka som är med och vad som skulle kunna hända. Lite typiskt mig är att då strypa ganska mycket, förmodligen för mycket för att jag ska hålla en slags balans i vad jag tar in från andra kontra vad jag ger. Så det är dags för mig att ge lite mer! Det är främsta anledningen till att jag ska börja blogga igen! Jag ska bli bekväm med att producera lite mer igen.

 

Inlägg 1 av 100, 2017