Etiketter

,

Som jag nämnt tidigare så blir jag trött väldigt snabbt. Inte alls konstigt med tanke på att jag bär runt på ett färdigodlat barn, en liter extra blod, moderkaka, förmodligen en massa vätska som gör att jag blir svullen ibland, och en massa annat som hör till. Det är helt enkelt en massa extra vikt.

Kroppen är helt med på det här och är ganska nöjd om den får slappa i soffan och gå ut på balkongen ibland. Hjärnan däremot går bananas och spinner iväg av tanken på en massa fritid och planerar in utflykter och biobesök till höger och vänster. Trevligt, onekligen men inte allt på en gång. Lägg därtill typ trettio år av tjat om att det är bra att röra på sig, få frisk luft och inte sitta inne när det är så fint väder. Då är det förbannat svårt att bara sitta inne, även när det bara är halvfint väder.

Så, hur hanterar jag det här?
I dag hanterade jag det inte alls. Eller egentligen så gjorde jag inget ansträngande, jag åt en god lunch (falafelbaren vid Mariatorget är helt underbar), strosade runt på söder, kollade på kameror (det har blivit viktigare att kunna ta bra bilder) och på skor. Någonstans mellan söder och kamerorna så började babymagen protestera och blev stenhård. Sammandragningar är inget ovanligt och det är magens sätt att träna inför förlossningen, så de är bra men när de sitter i, i en halvtimme eller så, så är det ganska lätt att bli lite matt.
Så nu är jag hemma igen, i soffan och försöker mota bort tankarna på att äta middag ute.

