Etiketter

, , , ,

Jag har bara börjat bläddra i den fina boken som jag fick av kollegorna när jag gick på föräldraledighet. Jag trodde att det var en receptbok men det visade sig snabbt vara väldigt mycket mer, det är en hel berättelse.

Det börjar med mötet mellan David, den ohälsosamma vegetarianen som mest äter pasta, pizza och godis, och den väldigt hälsomedvetna köttälskaren Luise. De blev kära och startade en blogg om mat. Bloggen blev en bok, och vilken bok sen!

20140530-102711-37631953.jpg
Jag är redan sen tidigare väldigt svag för den här typen av lantromantisk gör-det-själv-litteratur som fokuserar på mat. Att det är vegetariska recept gör det bara ännu mer tilltalande och jag ser verkligen fram emot alla lokalodlade primörer som snart kommer att dyka upp på Bondens egen marknad i parken nedanför huset. (Jag längtar självklart ännu mer tills jag har ett eget trädgårdsland och kan odla allt själv men det dröjer lite längre.)

Boken är som sagt mycket mer än recept så planen är att jag faktiskt ska läsa igenom den, pärm till pärm, innan bebisen kommer. Förhoppningsvis kan jag provlaga ett recept eller två också innan det blir fokus på bröstmjölk och blöjbyten.

20140530-103329-38009474.jpg

