Etiketter

, , ,

Shopping blir ju inte jättekul när man är höggravid, i alla fall inte kläder till sig själv. Mest av allt känns det omotiverat eftersom jag vet att jag ska ha kläderna så kort tid. Men vissa inköp har varit ganska nödvändiga, typ några par gravidbyxor och större bh. (Japp, brösten kunde tydligen bli ännu större.)

Eftersom jag har tänkt att amma bebis, om det går, så är det även smidigt och bra med några bra amningstoppar. Boob är nog de som är mest hyllade så gissa om jag blev glad när de slängde upp en pop up-sale i dagarna två. Jag har precis börjat kolla på amningskläder men det har mest inneburit att jag suckat åt HMs utbud och sen skyndat iväg hem till toaletten. (Ja, jag kissar sjukt ofta.) Hos Boob fanns det en massa fint att välja på och jag fick helt lysande hjälp av en kvinna med skarp blick. Hon plockade raskt fram ett gäng toppar av rätt storlek som satt väldigt bra. Jag skuttade glatt hemåt med fyra toppar, en klänning och en baddräkt. Och det känns så himla skönt. Nu har jag en bra uppsättning kläder efter förlossningen så jag slipper tänka på det när jag precis kommit hem och helst av allt bara vill sitta på en uppblåst simring i lugn och ro.

