Etiketter

, ,

Samtidigt som värmen slog den till, gravidsvullnaden. Kanske inte så konstigt, värme kan ju ha en viss jäsande effekt men det känns ändå sjukt otajmat.

Som med allt annat som har med den här graviditeten så är det inte så speciellt farligt. Fingrarna blir svullna om jag går med händerna hängandes neråt lite för länge, fötterna verkar bli svullna oavsett om jag sitter still eller rör på mig. Men det är inte värre än att jag får lite märken av skorna. Jag har hört talas om folk som inte längre kan ha skor för att de är så svullna, och riktigt där är inte jag.

Värmen är för övrigt väldigt välkommen, även om jag inte riktigt har kläderna för den och jag är inte speciellt sugen på att köpa så mycket nytt nu, det är ju så kort tid kvar av graviditeten så det känns inte lönt. Nödlösningar har blivit mitt andra namn.

