Etiketter

, , ,

Jag blev lite spontan och anmälde mig till ett event. Preggotröttheten är inte jättestor just nu så jag tänkte att det är lika bra att passa på. Och det här verkade väldigt kul; releasefest för en bakbok för barn.

Författarna heter Clara Lidström och Annakarin Nyberg och boken är den första i en serie böcker för barn i åldrarna 6-9. Det är ju några år kvar tills bebis kommer kunna läsa och baka själv men boken är så himla fin, inte minst illustrationerna av Li Söderberg och Katy Kimbell.

20140513-204636.jpg
Annakarin, som är forskare, berättade att hon håller på med en bok om sociala medier och härskartekniker, som jag blev väldigt nyfiken på. Den kommer ut i augusti och om jag inte är helt amningsmosig i huvudet då så ska jag köpa den och läsa.

20140513-204955.jpg
Med mig hem från kvällen fick jag en kasse fylld med en massa gott från favoriterna och värdarna Saltå kvarn så nu kan jag baka ännu mer! Perfekt, tycker mina hormoner!

