Etiketter

, ,

Överallt kan man läsa om den här gravidglowen som sägs komma i slutet av graviditeten. Det ska fullkomligen stråla om den välsignade tösen som ska få bättre hår, bättre hy, vitare tänder och en jordgubbsdoftande andedräkt (det där sista kan jag ha hittat på själv). Om den finns, och det är ett stort OM, så är den inte mig förunnad, den saken är säker. Glowperioden ska väl inträffa runt den sjunde månaden och det har jag ju passerat med marginal men jag kan inte komma ihåg att jag skämde mig speciellt glödande för en månad sedan, heller.

Hyn:
Jag har mitt livs sämsta hy just nu. Det är ingen katastrof, det ska jag vara ärlig med men jag är rödprickig! Tidigare fick jag regelbundet komplimanger för min hy. Makeuppförsäljare som, vad jag gissar är av gammal vana, började prata concealer kunde hejda sig snabbt efter att ha tittat upp från random tub och säga: ”Fast det här behöver ju inte du. Men lite rouge kanske?” Den hyn hade jag. Nu är den torr och rödprickig, fast inte finnig, så jag blir lurad på nöjet att klämma. Det är bara torra prickar. Och ja, jag återfuktar och smörjer in. Och sminkar mig till rosenknopp.

Håret då?
Håret är tjockt. Håret har alltid varit väldigt tjockt så nu är det JÄTTETJOCKT! Och visst, det kanske blänker och är fint men det är snudd på ohanterligt eftersom det är JÄTTETJOCKT! Hästsvansen är min bästa vän, just nu. Skitkul kompis, verkligen.

Men i övrigt?
I övrigt så är det knepigt att sova så den där concealern som jag aldrig behövt köpa täcker inte de mörka ringarna under ögonen.

Kroppen ser helt annorlunda ut, magen är helt naturligt ganska stor fast hjärnan har inte fattat det och styr inte kroppen därefter. Det resulterar ganska ofta i att jag råkar gå in med magen i lite allt möjligt (tur att bebisen har bra stötdämpning där inne) och att kläderna alltid är lite fläckiga just på magen. Jag har köpt mitt livs första galltvål. Bra grejer.

Fötterna beter sig också konstigt. Jag vet inte om det är den extra vikten men helt plötsligt är hälarna jättetorra och hårda och går under smeknamnet hovarna. Talande.

Men om jag ska bortse från min fåfänga så mår både jag och bebis helt strålande och det är fortfarande helt obegripligt men samtidigt superhäftigt att den här lilla människan håller på att växa i min kropp.

20140511-134401.jpg

