Etiketter

, ,

”Jag kommer bli sååååå tjock!!” säger Joakim klagande (och ser samtidigt väldigt lycklig ut), när jag tar ut den första bullplåten ur ugnen.

20140510-160116.jpg
Jag vet inte riktigt hur det kom sig men i går blev jag väldigt sugen på att baka bullar. Vanliga, traditionella bullar med vanilj eller kanel. Det blev både ock.

Ica har det vinnande receptet och för kanelbullarna hade jag i en tesked kanel i hälften av fyllningen. Det är väldigt mycket smör i fyllningen, 50 gram kan lätt plockas bort. Det blev liksom små smörpölar i några av bullformarna. Då är det mycket smör.

När jag var liten, och senast bakade bullar (eller nåja, ”hjälpte” mamma baka bullar) så minns jag att jag tyckte att det tog så lång tid och var så meckigt och svårt. Den här gången kändes det tvärt om, väldigt enkelt och smidigt. Och gott.

