Etiketter

, ,

Jodå, jag fortsätter visst att boa, i alla fall i små sjok. Det verkar som att jag kör ett tag, typ en halv dag, sen måste jag slappa i soffan resten av dagen.

I stället för att guida mamma runt Gärdet har jag tvättat, bakat fröknäcke, misslyckats med en potatisgratäng (nej, mjölk funkar inte lika bra som grädde) och bakat rulltårta. Rulltårtan är även något Joakim röstar på att vi ska äta i latensfasen.

Det är mycket prat om sånt just nu i det här hemmet. Latensfas, BB-väska, andningsträning, lårnyp (de hör ju ihop), tillväxtkurva (bebis tappar lite i tillväxten just nu. Inte så det oroar någon, kanske faktiskt mer gläder mamman som ska transportera ut ungen från magen. Inte för att det var en speciellt stor bebis innan men som sagt, den ska ju ut.) och bobygge.

Nu ska jag gå och sortera några babykläder.

