Etiketter

,

Nu sitter jag här, helt besviken och sur över något som jag inte kan påverka alls. Min mamma fyller 65 på lördag och vi hade planerat att hon ska komma hit för att fira det och att hon går i pension. En helg i storstan med mysiga luncher, promenader, tårta och presenter. Och hon skulle få se lägenheten och hur jag bor. Jag hade sett fram emot det här. Men vad händer?
Jo, mamma köpte en hundvalp ganska nyligen. Uppfödaren, som hon kom väldigt bra överens med, lovade att hon kunde passa valpen när mamma behövde. Perfekt sa mamma och berättade att hon ska upp hit och behöver hjälp i helgen. Nu i kväll pratar jag men mamma som berättar att uppfödaren varit på akuten och inte kan ta hand om lillvovven i helgen så det blir tyvärr ingen födelsedagsweekend för mamma. Eftersom valpen inte är rumsren än så vill mamma inte lämna bort den till någon annan så får det bli så här. Skittrist. Blä.

