Etiketter

, ,

Något har hänt. Helt plötsligt är det SUPERVIKTIGT att bebisens alla kläder är tvättade och ihopvikta i högar sorterade på storlek och ihopmatchade till söta outfits. Bebisens sängkläder måste också tvättas precis som babynestet, de första gosedjuren och babyfiltarna. Filten och gosedjuret som följer med till BB ska dessutom vara med i vår säng i nån vecka, så att de luktar som vi. Det är jätteviktigt. Jag tänker på det här när jag inte kan sova.

Och det är ju helt galet. Men jag fattar att det är hormonerna som är i full gång och gör att jag bygger bo. Men är det inte lite väl tidigt? Vad händer när jag tvättat allt, vikt, bäddat och fixat? Går det här behovet över? Blir jag nöjd och lugn då? Jag har svårt att tro det men det skulle ju vara toppen om det skulle hända.

Just för tillfället är vi på väg ut i skärgården så jag kan inte vika tvättlappar eller vädra babytäcke. Jag får nöja mig med att skriva listor med sånt som jag kommer på att jag ska göra.

O’hoj!

20140501-184452.jpg

