Etiketter

, , ,

Wooho! Ingen graviditetsdiabetes här! På besöket hos barnmorskan hade jag ett sockervärde (säger man så?) på 4,2 i blodet och gränsvärdet är 9 så det är lugnt och bra. Jag hade dessutom ätit samma frukost som när jag var på BB tidigare i veckan, just för att förutsättningarna skulle vara samma.

Enligt barnmorskan är det ganska vanligt att njurarna läcker lite socker hos gravida lite då och då, utan att det är diabetes. Jag har dessutom legat väldigt jämnt i sockerkurvan sen jag blev gravid, förutom första gången, då hade jag ätit pepparkakor precis innan jag gick till barnmorskan. Då var det ganska högt. Så nu är jag lugn igen men hjälp vad lätt det är att stressa upp sig.

För övrigt har den här dagen satt igång ett drink-på-uteserverings-sug i mig som jag faktiskt trodde skulle utebli, just på grund av bebisen i magen. Men icke, det är tydligen hårt rotat det där. Vår+drink+uteservering=naturlag, verkar det som. Tur att det finns bra alkoholfria alternativ på systemet för oss som inte tycker om läsk.
20140425-212128.jpg
I glaset har jag Sanbitter, en Campariliknande dryck fast utan alko så klart.

