Etiketter

, , ,

Jag följer inte jättemånga bloggar, oftast klickar jag in på delade länkar på Facebook, vissa går jag till regelbundet för att jag tycker att de skriver bra. Väldigt få, för att inte säga INGA är så kallade storbloggar (varför är det så himla svårt för vissa att använda skiljetecken, stor bokstav eller stavningskontroll? Det blir ju helt outhärdligt att läsa. Och ja, jag är medveten om att jag själv missbrukar paranteser.), utom ett undantag, så klart. Undantaget heter UnderbaraClara.

Och varför är nu hon ett undantag? Det är nog blandningen som tilltalar mig (och jag gissar en halv miljon läsare i månaden) mest, att det både är fina bilder och mys blandat med skarpa politiska utspel om aktuella ämnen. Hon är förbannat vettig, helt enkelt.

I dag såg jag UR-dokumentären De obekväma där Clara är med och pratar främst om det politiska. Och än en gång, hon är förbannat vettig.

Se De obekväma!

