Etiketter

, ,

Som jag nämnde i går så kan det vara så att jag har fått graviditetsdiabetes. Socker i urinet, tydligen. Jag vet inte så jättemycket om vad det innebär men läste mig till att det helst behandlas med bra kost och motion.

Så jag läste på om kostrekommendationer och landar i att det är helt vanlig, vettig mat som rekommenderas. Sundhet, liksom. Och det ska väl inte vara en så svår rekommendation att följa?

Lite mer konkret så kommer jag att lägga upp det så här:
Godis och kakor ska bort. Kanske att lördagsgodis är okej. Det måste jag kolla upp. Den senaste tiden har det blivit lite väl mycket godis, lite väl ofta, tyvärr. Väldigt onödigt, med facit i hand.

Ännu mer grönsaker! Jag försöker äta mycket grönsaker till alla mål men det kan helt klart bli mer. Och bort med snabba kolhydrater till förmån för långsammare. Jag tänker lite GI, helt enkelt. Och fortsätta med att äta så mycket ekologiskt som det bara går.

Så ser planen ut just nu, på fredag kanske den ändras.

