Etiketter

, ,

Sitter på ett tåg mellan Alvesta och Stockholm igen. Sist jag åkte den här sträckan så funderade jag på hur tågvagnarna skulle kunna bli lite roligare. (Jag kan meddela att SJ inte läser min blogg. Inget har hänt med tågvagnarna.) Den här resan önskar jag mest av allt att de sänker värmen lite.

Vi passade på att testa kioskens smörgåsutbud och här kommer recensioner av deras rostbiffmacka samt ost- och skinkmacka.

Båda mackorna levde upp till förväntningarna, de var svala, salladsbladen mjuka och de var ganska mycket gegg i. En bonus för oss som gillar gegg.

Ost- och skinkmackan var dock lite för geggig. Fick intrycket av att det var både färskost och en mer smakrik ost, typ präst. Kunde varit mer grönsaker.

Rostbiffmackan var lite roligare. Inte lika mycket gegg men istället desto mer dionnaise och cornichons.

Vinnaren är således rostbiffmackan.

