Etiketter

, ,

Det är en vecka sedan förra magbilden och jag inser att det är jättesvårt att jämföra bilder på det här sättet men det kan ändå vara lite kul, kanske.
20140414-203328.jpg

Vet inte om jag själv tycker att den har vuxit så mycket men det har hänt en massa annat. Bebisen har blivit stark! I helgen började den få till riktigt kraftiga sparkar och den buffar runt och trycker lite här och var lite hela tiden. Både kul och lite läskigt. Och konstigt. Och om något trycker mot magen, om jag till exempel läser en bok och har magen som stöd, så brukar den buffa och sparka mot boken eller det som trycker. Och ganska hårt.

I helgen när Joakim satt och kände på magen så sparkade bebisen till så hårt att han blev lite rädd och ryckte åt sig handen (och skrek till). Det är nu alien-magen börjar.

Vet inte om jag ska skylla gravidhjärnan för att jag inte tänkt på det här tidigare men jag har funderat lite på hur stark bebisen är. Om man har träffat ganska nyfödda bebisar så har man kanske märkt att de kan sprattla och sparka ganska hårt och det är ju inte jättemycket som skiljer bebisen i magen från en ganska nyfödd. Några månader bara. Och det är klart att bebisen blir starkare hela tiden men den är ändå ganska stark redan i magen. Och det börjar märkas.

