Etiketter

, , , ,

Efter att ha bokat in barnmorska och frisör på samma dag insåg jag att det inte skulle finnas så mycket tid kvar till jobb så jag tog helt enkelt ledigt i dag. Barnmorskan tar inte så lång tid men frisören kan lätt dra iväg på över två och en halv timme så det är bäst att inte planera in för mycket annat i anslutning.

Barnmorskan mätte magen (den har vuxit fyra centimeter på en månad och det verkar följa kurvan) och vi lyssnade på hjärtat. Jag filmade lite men hjärtljuden hörs inte jättetydligt. Inte i min gamla iPhone i alla fall. Det blir ingen film här på bloggen men det beror helt enkelt på teknikfail. Men så här såg det ut:
20140403-162056.jpg

Att gå till frisören tar som sagt sin lilla tid för mig, mest för att jag har så mycket hår, tror jag. Nu var det också sista gången innan bebis kommer så jag bad henne ta ganska mycket. Tio centimeter kortare och gråa hår maskerade:

20140403-162822.jpg

Fick också underbart fika hos frisören. Jag rekommenderar verkligen ecohair! Bra frisörer (eller min är), giftfri hårfärg, mysiga lokaler och gulligt fikaporslin!

20140403-165431.jpg

När jag ändå var på stan så passade jag på att åka ner till söder och Grön interiör för att köpa bäddmadrass till spjälsängen. Bäddmadrass är nog inte helt nödvändigt egentligen men jag vill gärna ha ekologiska saker till bebisen och det finns inte så väldigt mycket att välja på och det som finns kostar så klart en slant. Tjockmadrass hittade jag en öko-tex-certifierad så med en ekologisk bomullsbäddmadrass och ekokudde + täcke borde bebis kunna sova sött. Annars får jag gå ut i skogen och plocka lite mossa som den får sova på.

