Etiketter

, ,

Om ni inte redan har varit inne på Joakims 250gram.se så tycker jag definitivt att ni ska in och kika. När Blogg100 drog igång den här gången så drog han igång sitt experiment: går det att gå ner 250 gram om dagen i 100 dagar? Det går säkert men in och läs där om hur det går för honom.

Först tyckte jag att det var ambitiöst av honom att dra igång en sån här grej med en gravid fästmö i sin direkta närhet. Jag har liksom varit väldigt hungrig typ hela tiden och pratar mycket om mat. Nu har det däremot vänt sedan han började med någon konstig diet som heter 4 hour body. Jag vet inte exakt vad den går ut på men kolhydrater, socker, mejeriprodukter, frukt och annat gott är tydligen förbjudet. Dieten funkar säkert jättebra men den är på riktigt skittråkig. Speciellt när man är sugen på potatis, varma mackor, ris och potatis. Och nej, vi lagar inte två rätter, jag får komplettera hans dietmat med nåt kul om det finns hemma. Men det blir ju inte potatisgratäng, direkt.

Så jag börjar se fram emot att Blogg100 tar slut, mest för att få äta vettigt igen.

