Etiketter

, ,

Det är väldigt sällan jag är synsk. Typ aldrig, faktiskt. Men just nu önskar jag verkligen att jag var det.

I morgon klockan 09.00 släpps biljetterna till #kentfest här på Gärdet. Japp, Kent ska spela på, vad som skulle kunna räknas som min bakgård. Nästan så nära är det. Och det är inte så lång tid kvar. Nästan ganska exakt lika lång tid som det är kvar tills bebis ska födas. Kent är, enligt plan, tre dagar före bebis.

Så nu ska jag helt enkelt bestämma mig för om jag ska köpa biljetter till #kentfest eller inte. Så därför kommer här en för- och emotlista.

För:
– jag gillar Kent
– att gå på konserter och festivaler är bland det bästa jag vet
– #kentfest är väldigt väldigt nära mitt hem
– det kan vara sista chansen att gå på en konsert innan mitt liv förändras totalt
– jag kan alltid sälja biljetten om jag känner att jag inte kan eller orkar gå

Emot:
– bebis kanske inte uppskattar det höga ljudet lika mycket som jag
– bebis kanske bestämmer sig för att komma tidigare och jag tänker inte gå på konsert nyförlöst
– bebisens hörsel kanske skadas av den höga ljudvolymen (OBS! Värsta tänkbara. Fatta det dåliga samvetet om det skulle hända!)

Även om jag har tänkt att vara långt ifrån scenen, kanske mest hänga i gräset och njuta av sommaren och den fina musiken så vill jag ju verkligen verkligen inte utsätta min ofödda älskling för onödiga risker (det räcker med alla gifter och allt som redan finns i vår vardag). Däremot så känner jag mig själv tillräckligt väl för att veta att jag kommer bli så fruktansvärt besviken om jag är pigg och välmående den 15 juni men inte har biljett.

Så just nu lutar det åt att jag köper biljetter i morgon för att ha ett val. Jag tror det måste bli så.

