Etiketter

,

På det stora hela är jag väldigt nöjd med tillvaron just nu. Nästan skrämmande nöjd. Visst är det bra att vara nöjd men det kan också bli lite tråkigt om nöjdheten bidrar till stagnering. För det vill jag inte. Därför blir det här ett inlägg om några drömmar. Så att jag påminns om dem och kanske motiveras att fortsätta sträva mot dem.

Efter att ha pysslat och gjort iordning mycket här hemma så vill jag kunna fixa med de små detaljerna på egen hand. Jag önskar verkligen att jag var en sån som plockade fram symaskinen och sydde några nya kuddfodral eller ett par gardiner på en halvtimme. Det är en dröm. Just nu äger jag inte ens en symaskin.

Jag vill också ha ro att leta i second hand-butiker efter fina klänningar (gravidklänningsutbudet är verkligen inget att hurra för) som funkar bra med magen eller som jag enkelt kan sy om lite för att den ska passa. Som det är nu blir jag bara stressad av hur rörigt det (oftast) är i second hand-butikerna och då hittar jag aldrig något.

En tredje dröm är att mina fingrar grönar på sig rejält. Snittblommor är helt underbart och det kan jag enkelt anstränga mig mer för att köpa hem snittblommor oftare – det ger mig väldigt mycket. Men jag skulle också vilja vara bättre på att ta hand om blommande blommor, inte bara garderobsblommor och svärmorstunga.

Tre drömmar blir lagom en söndagskväll som denna.

