Etiketter

,

Det finns några saker som är bra att ha när en bebis kommer. En liten mössa och mat är väl egentligen det viktigaste och sen tillkommer en massa bonusprylar.

Jag har varit väldigt emot hela babyprylhetsen hela tiden och jag tror inte att jag har börjat ge efter för den men vissa saker känns onekligen bra att ha. Till exempel en vagn att köra runt bebis i.

Vi hade nog bestämt oss och var ganska överens om vad vi ville ha innan vi begav oss till barnvagnsbutiken. Det finns ju så himla mycket att ta reda på och en massa finurliga funktioner på alla olika modeller så vi gick på känsla. Och på snygghet. Tills att vi kom till butiken och började provköra några olika vagnar. Förhandsfavoriten var okej men inte mer, och fick ganska snabbt lämna plats åt en annan vagn. Den känns däremot inte helt hundra eftersom färgerna inte var de roligaste (och jag veeeeet, man ska inte gå på färg när man köper sånna här saker, eller en bil men det är svårt att låta bli).

Den nya vagnen uppfyller dock våra krav väldigt bra. Den är smidig och svänger lätt (jag kunde köra runt den med två fingrar, även med en sexkilos docka i), den väger inte så mycket och är lätt att fälla ihop, den har bra lastningsutrymme under bebisen (vi kommer att åka ut i skärgården även med bebis, kanske ännu mer nu, och vi kommer ha mycket packning med oss även i fortsättningen) och den var lagom stor och får plats i hissen. Och så långt är alla nöjda och glada. Då är det bara färgerna kvar. Hoppas verkligen att den kommer i några ljusa vårfärger snart, då skulle valet vara väldigt enkelt.

Så jag som alltså gick ner på stan, inställd på att köpa vagn har nu kommit hem (nästan) tomhänt och lite mer förvirrad.

