Etiketter

, , ,

Det händer massor med magen just nu, och kanske framförallt med krabaten där inne. På bara ett par veckor har magen vuxit ganska mycket, (även om det inte syns jättemycket på bilderna jag tar) och bebisen sparkar hårdare, det syns till och med när den rör sig där inne. Det är så himla häftigt!
20140319-192001.jpg
Jag har börjat buffa tillbaka på magen, där bebisen sparkat. Lite som ett svar. Efter några sekunder buffar den tillbaka, och så kan vi hålla på ett tag. Jag blir helt fnittrig när vi håller på. På något konstigt sätt kommunicerar jag med en liten pyttemänniska i min mage. (Eller så hade bebisen tänkt sparka på samma ställe oavsett och kanske mest undrar vad som buffar på utsidan. Det är ju inte som att vi kör morse eller så. Men det känns som att den svarar när jag buffar så jag fortsätter att tro att det är så.) Det känns väldigt speciellt!

Jag har försökt beskriva känslan tidigare och det är svårt men Joakim gjorde det bra i morse. Han sa: det känns som att vara ifrån och längta efter någon man är kär i. Och det stämmer väldigt bra. Det är dessutom är någon som man aldrig träffat så det känns också väldigt spännande.

