Etiketter

, , ,

Det här med ekologisk mat ligger ju mig väldigt varmt om hjärtat och jag ser verkligen ingen anledning att köpa o-eko. Många hävdar att det är för dyrt med ekologisk mat men då vill jag tipsa om en blogg som handlar om just det här.

Det är Johans blogg på Hornuddens trädgårdar som bloggar om hur han lagar ekologisk mat för hela familjen för en väldigt billig penning, närmare bestämt 20 kr per måltid. Här förklarar han bakgrund och upplägg.

Ska erkänna att jag inte läser alla inlägg slaviskt men det finns en hel del bra recept och jag njuter av den sunda tanken som genomsyrar upplägget. Och jag gillar att peka på den som motbevis när jag hör det insiktslösa det-är-för-dyrt-med-ekomat-argumentet.

Hornudden odlar dessutom Sveriges godaste tomater, vilket bidrar till att jag gillar dem ännu mer!

