Etiketter

, ,

För ett tag sen berättade SJ att de ska renovera sina gamla tågvagnar och att de ville ha in tips på vad som kunde bli bättre. I vanlig ordning skenade min fantasi och jag kom på en massa bra idéer på hur vagnarna skulle kunna vara för att tågresan skulle bli än mer angenäm. Jag skickade aldrig in mina förslag för jag har ändå den insikten att de skulle vara näst intill omöjliga att genomföra av väldigt många skäl. Men vissa saker hade varit helt grymma.

Jag tågpendlar till jobbet och den resan är väl okej som den är. I det här fallet tänkte jag mig tåg för lite längre resor, som det jag är på nu, från Alvesta till Stockholm.

Här kommer mina förslag!

Friskvårdsvagnen
Passa på att cykla, springa på löpband, lyfta lite vikter eller göra några solhälsningar under resan. I gymvagnen kan du träna samtidigt som du transporterar dig. Deluxvarianter erbjuder massage, bastu, bubbelpool och annat friskvårdsaktigt.

Restaurangvagnen
Dagens restaurangvagnar i all ära men den här restaurangvagnen tar dig tillbaka till den tiden när borden pryddes av vita dukar och ljuskandelabrar. Du blir serverad vid bordet och maten tillagas av prisbelönta kockar, på din beställning.

Barnvagnen
Nejnej, inte en sån barnvagn. Här kan alla barnfamiljer husera och vagnen är perfekt för alla barn som gillar leksaker, busa i hopphörnor, spela spel, läsa sagor och se på film. Bra ljuddämpning är en självklarhet i den här vagnen.

Hängvagnen
Tänk dig en tågvagn med en välfylld bar, kreativa bartenders, loungefåtöljer, mjuka mattor och dämpad belysning. Perfekt att gå till efter middagen i restaurangvagnen.

Djurvagnen
Här kan alla djursuktande människor som inte kan ha egna djur boka in sig. Hela resan blir full av kattpurr, hundpussar och kaningos med djuren som tjänstgör i den här vagnen.

Det här är nog mina favoritförslag. Tror jag hade siktat in mig på djurvagnen och massagedelen i friskvårdsvagnen i första hand. Förhoppningsvis kommer de att bli verklighet någon gång i framtiden.

