Etiketter

, , ,

20140305-173557.jpg

Jag har ju tidigare hyllat ekologiska och fantastiskt miljösmarta Maria Åkerbergs produkter här i bloggen och jag fortsätter att byta ut de gamla vanliga hudvårdsprodukterna mot produkter som helt enkelt är bra för både mig och miljön. Hittills har jag bytt ut i princip allt utom kajalpennan (kan den ta slut någon gång?) och allt känns fortfarande klockrent. Jag gillar även att jag förvånas av vissa effekter.

I julas önskade Joakim sig hudvårdsprodukter i julklapp. Passande nog så hade MÅ ett kit ”for men” så det blev en given present. Eftersom jag inte riktigt bryr mig om genusgränser så har jag självklart testat det som fanns i kitet och hittade där två nya favoriter: Lemon & aloe freshener och Jojoba oil. Freshenern är en sprej som känns väldigt lyxig och fräsch. Det känns dessutom som att ansiktskrämen eller -oljan lättare tas upp av huden när jag använt den. OBS att jag inte har några vetenskapliga bevis på att det är så, men det känns så.

Jojobaoljan är helt magisk! Jag har en blandhy och blir lätt torr på kinderna samtidigt som pannan kan vara helt blank och fet. Inte helt kul. Eller så här var det innan jag testade Jojobaoljan. När jag testade den så applicerade jag i hela ansiktet, även pannan, och tänkte något i stil med att det går ju alltid att pröva. Jag var beredd på att få torka pannan som vanligt på morgonen efter. Gissa om jag blev förvånad när pannan inte var det minsta fet. Sen dess använder jag oljan några gånger i veckan och jag har inte alls samma skiftningar mellan torra och feta partier. Befrielsen!

