Etiketter

, ,

Nu har jag inte räknat exakt varje grej jag gjort av med men det har varit ett minst sagt framgångsrikt år ur ett Crop100-perspektiv! Jag har rensat, gett till secondhand-butiker, sålt på loppis och kastat.

Den största hjälpen har varit min flytt. Inför den gjorde jag av med väldigt mycket och nu står sex flyttkartonger med saker och kläder i förrådet och väntar på att Stadsmissonen ska komma och hämta. Det är allt från kaffebryggare (som vi inte behöver två av) till porslin, kläder, prydnadssaker och annat som det säkert finns någon som har bättre nytta av det än vad vårt förråd har.

En av de roligaste sätten att bli av med kläde på var att ta med några kassar till jobbet. En kollega kollade igenom och köpte det hon ville ha billigt. Sen lämnade hon vidare resten till Röda korset.

Nu bor vi på lite drygt 60 kvadrat med ganska mycket saker och har inga egentliga behov av att köpa något mer. Det känns väldigt väldigt bra. Vetskapen om att alla mina saker som jag inte använt nu faktiskt kommer till användning för personer som behöver dem känns också väldigt bra. Jag vill uppmana alla som har möjlighet att rensa lite och skicka sakerna vidare.

