Etiketter

,

Så här i slutet på sommaren är jag härligt gyllenbrun, utvilad, pigg, glad, lite lätt vinmätt och ganska nöjd över antalet böcker jag tagit mig igenom. Men jag känner mig inte helt fräsch ändå och det beror på att jag på riktigt satt igång processen att vänja mig av med att tvätta håret så ofta.

Målet är att jag ska känna mig nöjd med att tvätta håret en till två gånger i veckan. Håret ska fortfarande kännas rent och fräsch mellan tvättarna, kanske inte sista dagen innan men resten. Som det är nu skulle man kunna tro att jag penslat olja i hårbotten dagen efter jag tvättat det. Blärkh!

Jag var och fikade med en gammal barndomskompis som varit frisör och hon sa att jag helst ska vänta sju(!!!!!!!) dagar mellan tvättarna för att vänja håret. Fem dagar går också bra. Det är helt enkelt bara att bita ihop och hävda att huvudknut är supertrendigt. Och kanske ha hatt? Hatt kan bli höstens plagg!

Nu är ju bara frågan hur lång tid det tar innan håret håller sig fräscht i mer än ett dygn. Jag väntar ivrigt.

