Etiketter

,

Jag har inte blivit av med något på riktigt än men på tisdag nästa vecka ska jag förhoppningsvis sälja två av sakerna som jag lagt ut på Osom: en juicepress och klänningen som finns på bild i förra inlägget. Awesome!

Har även planerat in min loppispremiär. Ja, som säljare då. Det 6 juli, om allt går enligt plan, ska jag sälja minst 100 saker. Enligt min loppisvana vän Annika så är strategin att sälja billigt. Inte helt oväntat.

Vet inte om det är för att jag ska göra något helt nytt eller om det är något annat som spelar in men jag är så otroligt pepp på att sälja på loppis. Hade tänkt att göra det redan förra året så jag har några kassar som står packade och klara (det ska bli så otroligt skönt att bli av med dem) men det blev aldrig av. Måste även räkna allt jag har packat undan då jag tror att jag ganska enkelt kan komma upp i 100 plagg, enbart. Just nu är jag inne på att räkna en outfit (alltså överdel, underdel och skor) som en sak istället för tre. Kanske även slänger in ett smycke också.

Har dessutom noterat hur lätt det är att ställa om hjärnan till att inte vilja köpa nytt hela tiden utan istället se saker som jag inte använder och enkelt kan göra mig av med. Tidigare har det varit så lätt att köpa en fin skål just för att den är fin. Nu noterar jag att den är fin och ställer tillbaka den på hyllan. Och jag har inte den minsta lust att köpa den. Lovande och intressant.

