Etiketter

,

För ett bra tag sedan, när bloggen fortfarande gick under namnet Ekofia, försökte jag mig på en köpfri vecka med ett mycket tveksamt resultat. Jag gjorde det lite omöjligt för mig själv tror jag, och som kommunikatör och gammal retorikstudent är jag bra på att argumentera för och emot saker, även med mig själv. Lägg därtill att jag är lättövertalad, då är misslyckandet kanske inte så oväntat. Jag tror helt enkelt att det inte riktigt passade mig.

Därför blev jag extra glad när jag fick höra om crop100, ett initiativ som den framstående blogg100-grundaren Fredrik var med och drog igång. Det hela går ut på att alla som är med i utmaningen ska göra sig av med 100 ägodelar under ett år. (Läs mer om det hela via länken ovan och titta lite extra på loggan. Pojkvännen har gjort den så jag sitter här och är stolt flickvän.) Detta passar mig väldigt mycket bättre.

Planen är att börja rensa i klädkammaren och lägga ut så mycket som möjligt på köpochsäljappen Osom. Hoppas att många hittar dit, det är en riktigt snygg tjänst. Resten kommer landa hos second hand-butiken som jag upptäckte härom dagen, som jag nästan bor granne med. Perfekt!

Just i dag lägger jag inte ut något för försäljning men i morgon ska jag börja gå igenom allt. Planen är att (b)logga allt här för att verkligen se till att jag gör mig av mig 100 saker.

Crop100 börjar NU!

