Etiketter

, ,

Det är lördag morgon och jag har bestämt att jag ska gå och träna. Jag vill inte gå och träna. Jag är inte det minsta sugen på att gå och träna men jag ska gå och träna. SKA!

Varför är det så fruktansvärt svårt att motivera sig själv att gå in på ett gym så fort det blir vår? Det hjälper inte att musklerna värker och kräver lite stimulans (eller om de bara är ömma efter att ha släpat skittunga väskor Sthlm tur och retur. Don’t ask.) och att jag faktiskt kan känna hur min kroppshållning blir mer och mer hösäckslik för var dag som går. Inget kan motivera mig att träna på våren. Visst, att vara ute i skogen och springa är en sak. Det är inga konstigheter men den där nyttiga träningen, den som botar spänningshuvudvärk och ser till att mina axlar är där de ska och inte agerar hylla till öronsnibbarna, den är svår att få till nu.

Så här kommer ett gäng argument till varför jag ändå ska gå och träna just nu:

  • det är molnigt ute, jag kan ändå inte ligga i en park och få färg
  • jag behöver se lite nya människor, omväxling förnöjer
  • well, let’s face it. Bikinin är snyggare på en lite mer vältränad kropp

Okej, pepp? Bra! Let’s go to the mall! Nej, jag menar gym!

