Etiketter

,

Det händer något med komplexen när man blir äldre, märker jag nu. Jag är inne i en komplexfylld period men det är inte utseendet som är i fokus. Jag har komplex för att jag är en väldigt tråkig person.

Låt mig förklara:
Mitt jobb är inte unikt och spännande och jag sitter inte på någon spännande expertkunskap som bara ett fåtal andra också kan. Tvärtom. Inte så intressant.

Jag har inget spännande projekt på gång, inget roligt som jag kan fördjupa och förkovra mig i. Jag kan inte ens komma på vad jag skulle vilja göra. Supertrist.

En hobby, hur vanlig den än må vara hade varit bättre än ingenting men inte heller här kan jag ens komma på vad jag skulle vilja pyssla med. Vem är jag?

Vis av erfarenhet vet jag att även detta tillstånd förmodligen kommer att försvinna men just nu sitter jag dock och (lite med panik) funderar på vad jag ska göra med mig själv för att inte vara så förbannat trist.

