Etiketter

, ,

Ända sedan jag började jobba för sju år sedan har jag bytt arbetsgivare med sporadiska mellanrum. Allt från sex månader till arton månader har det blivit på olika tjänster, sen har vikariatet tagit slut eller något närmare eller mer intressant dykt upp och jag har bytt jobb. Jag har bytt jobb sex gånger på sju år. Det här har skapat ett mönster och även om jag inte vill så känner jag i kroppen att det är dags att byta jobb nu. Jag har en slags rastlöshet och längtan till något nytt och det är en liten kamp att inte ens titta på lediga tjänster som ligger ute.

Jag måste helt enkelt bryta mönstret men det är svårt att bryta mönstret när det handlar om att bara fortsätta göra samma sak. Om det hade handlat om att bryta en (o)vana så hade det nog varit enklare att göra något annat istället men nu ska jag försöka att INTE göra något annat. Det blir omvänt på något sätt. Jag måste helt enkelt bli av med rastlösheten. Hur ska jag göra? Hjälp!

