Etiketter

, ,

Nu är det tio dagar sedan jag började använda mitt nya schampo och en liten utvärdering kommer här. Tio dagar kan tyckas vara lite kort period för att kunna göra en utvärdering men jag märkte skillnad direkt, mitt hår är helt förändrat.

Jag märkte skillnad redan efter första tvätten: mitt överhår har länge varit ganska torrt, tovigt och frissigt, trots balsam och inpackningar. Nu kändes det mer sunt på något sätt. Och så har det blivit med både hårbotten och håret. Allt känns mer helt och friskt, det är lite svårt att beskriva men jag ska försöka förklara.

Hår

Jag har ganska mycket hår i form av många, tunna hårstrån. Tidigare var mitt ganska långa hår lite torrt, det blev lätt tovigt och blev ganska snabbt slitet. Min hårbotten var däremot helt tvärtom. Den blev snabbt fet, kliade ofta och den kändes allmänt ofräsch. Detta smittade även av sig på luggen som är lång och den blev också fet vilket ledde till att jag ofta fick tvätta den på morgnarna, trots att jag tvättat håret kvällen innan.

Redan efter första tvätten märkte jag som sagt skillnad och nu efter att ha tvättat håret några gånger (kanske 4?) på tio dagar så är det som att problemen har balanserats; hårbotten är fräschare och inte lika fet samtidigt som längderna inte är lika torra och håret känns starkare.

Jag är så otroligt nöjd med Maria Åkerberg och kommer aldrig byta till något annat igen och om jag får för mig att byta så får någon gärna kasta något hårt på mig och peka på det här inlägget.

Jag vet att produkterna inte funkar lika bra för alla men om du har lite struligt hår så tycker jag helt klart att det är värt att testa. Det är dessutom väldigt rena produkter, något som gör vår jord glad.

