Etiketter

, ,

Det går inte. Hur jag än försöker så vaknar jag av mig själv vid halv sex på morgonen. Eller jag har väl inte försökt riktigt allt. Jag har till exempel inte försökt att gå och lägga mig jättejättejättesent, något som faktiskt borde leda till att jag sover länge på morgonen, men jag är ju så trött på kvällen eftersom jag vaknar så tidigt. Jag har liksom vänt dygnet åt fel håll i en vecka nu.

Tänkte skriva något om hur otroligt skön min säng är men jag låter det bli en bisats istället och fokuserar på att jag ska vara kattvakt i nästan en vecka med start i dag. Eva kommer och lämnar sin kisse så hon slipper vara själv när Eva med familj ska åka skidor. Ingen är gladare än jag, jag får ju mysa med en katt (som förvisso är ganska blyg och inte så klängig eller ens social) i fem dagar. Ska till och med jobba hemifrån på måndag så katten inte ska behöva känna sig så ensam. Eller nja, det är väl inte bara därför men det känns bra att kunna säga det.

Hoppas katten gillar att jag är morgonpigg. Så här glad såg hon ut sist hon var här och jag lyckades fånga henne på bild:

20130323-063305.jpg
(Hon gillar visst inte att bli störd när hon äter men hey, vem gör det?)

