Etiketter

, , , ,

I går kom mitt nya och efterlängtade schampo och balsam! Eller nygamla är väl en mer korrekt benämning. Maria Åkerberg (eller Dermanord som det hette förra gången jag använde det) är nog så nära tvättnötter det går att komma i ett schampo. Och det är ett väldigt bra schampo.

20130314-075125.jpg
Men varför slutade jag att använda det förra gången om jag nu gillade det så mycket? Det var nog främst av två anledningar. Den första var att min nya frisör var väldigt övertygande i sin argumentation om varför jag ska använda produkterna som de säljer (hatar att jag är så lättpåverkad) och den andra var att jag flyttade ifrån min schampodealer. E-handeln var inte riktigt lika stor då (det här var alltså fyra år sedan. Det har hänt mycket på fyra år).

Lite kuriosa om Maria Åkerberg som jag läste i Badskumt: Maria har inte brytt sig om att ansöka om någon certifierande (Svanen, Krav eller nåt sånt) eftersom de är alldeles för mesiga, hennes produkter håller mycket högre nivå i miljötänk än certifieringen. Ascoolt tycker jag!

