Etiketter

, , , , ,

Jag är förmodligen sist på de här bollarna men jag måste ändå tipsa om dem. De är två och de hänger på sätt och vis i hop.

På min läslista har jag haft boken Badskumt – gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg ganska länge, ända sen den släpptes. Det har bara inte blivit av att jag köpt den och det beror nog på att jag inte sett den i någon affär. Så den fick ligga kvar på läslistan. Men så började flera i mitt instagramflöde lägga upp bilder på boken, ungefär samtidigt och det blev som en påminnelse.

Eftersom vi är mitt uppe i bokrean så tänkte jag först plocka upp den i en lämplig bokaffär men så blev jag otålig och ville läsa den nu på en gång och genast. Låna till paddan? Nja, det kräver att biblioteket som jag har lånekort på har den. Det var då jag kom att tänka på appen iBooks. Appen ligger bara där, jag har till och med lagt den i en mapp som jag döpt till Konstiga saker, tillsammans med ett par andra appar med den underliga trä-designen. Jag har alltså inte ens varit inne och kollat. Så jag chansade och sökte på badskumt och javisst, den fanns och den var billig också! Endast 35 spänn!

Jag gillar verkligen att läsa på paddan så appen får flytta ut från mappen Konstiga saker nu.

20130310-070138.jpg

Och hur är boken?
Ungefär som väntat. Med ett bra språk och humor pekar Katarina Johansson på gifter och dess negativa effekter. Avgränsningen är satt till badrumsskåpet och jag är nog inte ensam om att ha ett ganska överfullt sådant. Det första jag gjorde var att beställa nytt schampo och balsam. Trodde det jag har var giftfritt men det var tydligen bara fritt från parabener och sulfater. Alltid något men det finns faktiskt helt ekologiska produkter. Jag beställde Maria Åkerbergs från SkinCity. Har använt det tidigare så jag vet att det är bra. Rekommenderar det varmt.

Det andra jag ska göra är att säga upp min Glossybox-prenumeration. Jag gillar fortfarande idén och det händer att det kommer med bra och ekologiska produkter i boxen men det kommer också en massa skräp, helt ärligt. Och jag har ingen möjlighet att styra och det är otroligt onödigt att kasta produkterna som jag inte vill ha. Därför ska den bort.

Det är planen just nu. I framtiden ska jag även se över min sminkväska, något som borde ske ganska smärtfritt kan tyckas men det finns inga garantier.

