Etiketter

, ,

Det är inte säkert att det här låter positivt nu men i morse räknade jag ut att jag är 3,5 kilo från normalt BMI. (Jag vet att BMI inte är nån klockren måttstock och allt det där men det är alltid något.) Och varför är det här värt att lyfta? Jo, för att jag nog aldrig varit medveten om att jag är så nära normalt BMI tidigare. Jag har liksom alltid varit lite för rund och aldrig riktigt brytt mig. Eller ja, tills för några år sen då men jag har aldrig varit så här nära.

Tanken på att glida ner under det där normalstrecket är lockande och 3,5 kilo känns helt görbart. Det räcker ju med en vanlig influensa för att bli av med det. Nu är jag dock den friska typen så jag får hitta andra vägar. Appen Healthy Heroes tog jag nyss hem. Appen räknar inte kalorier eller nåt sånt, du tränar din virtuella superhjälte.

20130306-122507.jpg
Så nu ska jag ut på lunchpromenad!

