Etiketter

Jag har ju tidigare gnällt väldigt om hur trött jag varit på singellivet och om hur det suger på alla sätt och vis. Nu är jag med en person som verkar tycka om mig precis lika mycket som jag tycker om honom men jag har inte skrivit om hur bra jag har det. Lite inkonsekvent och det tänker jag rätta till nu.

För fyra månader sedan, exakt på datumet, ungefär vid den här tiden, smuttade jag på den första av många drinkar. Samtidigt ställer sig en kille i köket och börjar koka varm choklad. Imponerad som jag blir kan jag inte låta bli att fråga om drinken han gör och där börjar det. Kvällen fortsatte med fler drinkar, att han petar på mina hallon och misstar dem för hundmat (riktiga hallon alltså. De var frysta och jag hade lagt dem i en skål och ställt ut på balkongen. I mörkret och i tinad form kan de visst misstas för hundmat.), kantareller i mustaschen och ett missat pendeltåg.

Fyra månader senare har jag fortfarande lika roligt med den här mannen och jag blir generad, varm och pirrig när jag tänker på honom. Vi är så lika att det är fjantigt och jag känner mig lugn och trygg när jag är med honom.

Han lagar otroligt god mat. Han har lärt mig äta ny mat och framförallt att våga testa ny mat och mat jag trodde att jag inte tycker om. Han peppar mig att träna och ta hand om mig själv och vi gillar samma serier.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst men hejdar mig här. Måste ju spara lite till framtida inlägg.

Och just det, drinken han gjorde hette Hipster coco.

