Etiketter

, ,

Eller födelsedag vet jag inte men det är grapefruktens dag och det firade pojkvännen och jag i morse på Story hotel med skönt häng, god grapefrukost, en inspirerande föreläsning om hälsa och en goodiebag på grapefrukttema.

grape

Maria på snygga Karlbergs kök hade fått inbjudan till frukostmingelt men kunde inte gå så vi fick ta hennes plats, något vi är väldigt glada och tacksamma för.

Florida grapefrukt arrangerade men det var inte så stor fokus på grapefrukt som jag hade förväntat mig utan mer på hälsa. En tjej som heter Frida Lindström som driver gymmet Under construction berättade om hennes syn på hälsa och även om inget var nytt så är det bra att påminnas om saker då och då. Det jag tar med mig från det hon sa är: Ät så ren mat som möjligt, skippa hårt processerad mat som vitt mjöl och socker, välj ekologisk mat och framförallt: NJUT! Visst är det så att vi njuter för lite nu för tiden? Jag tror jag gör.

Hon pratade inte så mycket om träning, trots att hon driver ett gym. Där sa hon mest: Träna det du tycker är kul, så det tänker jag fortsätta med. Och så betonade hon vikten av sömn, vardagsmotion, solljus och balans.

I övrigt var det ett väldigt mysigt och intimt event. Totalt var vi 14 personer och det var bara två bloggare till, varav en från Casall som dessutom var med på goodiebagsen. Så, vad var det nu i den där påsen? (Min största goodiebagfail är när jag var på Café Opera och fick med mig en slinga lila löshår hem. Minns den fortfarande med skräckblandad förtjusning. Men inget lila löshår i dag, tackochlov.) Det var två grapefrukter, en grapefruktsked (precis vad jag behöver, har saknat en länge nu), en vattenflaska och ett hopprep från Casall. Relevanta och bra saker! Mycket bra goodiebag!

Det kommer även ett inlägg om grapefruktens dag på den där andra bloggen som jag skriver mest på just nu: stockholmsvegetarian.se

