Etiketter

,

I normala fall (eller i alla fall den senaste tiden) är jag ganska fåordig i sociala medier, eller så uppfattar jag mig själv i alla fall. Jag lägger inte upp en massa statusuppdateringar om dagen utan håller mig oftast till att dela nån instagrambild på Facebook och Twitter eller gilla nån nyhetsartikel per dag. Och ett par gånger i veckan slår jag på stort och brukar då också få respons. Oftast några gilla och några kommentarer (nu är jag på Facebook), det är ungefär vad jag förväntar mig.

Och så agerar jag helt annorlunda i dag; Jag delar bilder, lägger upp artiklar som jag tycker är viktiga, jag delar Youtubeklipp till Historieätarna (historiens bästa SVT-produktion) och delar blogginlägg men nästan ingen reaktion alls. Max tre likes.

Jag blir inte kränkt eller ledsen över det här. Mest fundersam och nyfiken på vad det kan bero på. Alla inställningar är okej – inläggen är offentliga till och med, så det beror inte på det. Finns det en kollektiv uppfattning om att jag spammar och en kollektiv överenskommelse om att inte uppmuntra det? Har alla som normalt ser mina inlägg varit väldigt upptagna i dag och därför helt enkelt inte sett dem? Eller är det så att det jag tycker är roligt och intressant är helt totalt ointressant för alla andra? Eller har jag gått och blivit osynlig?

