Etiketter

Detoxen börjar närma sig sitt slut och det är så skööööönt! Visst, jag mår bättre, har varit piggare, lugnare och gladare så den har haft positiv effekt på många sätt men jag är så innerligt trött på allt som jag inte får göra.

Mest av allt längtar jag efter att kunna gå ut och kunna beställa något annat än en kopp grönt te. Den här tiden har varit så begränsad just därför. Och så har jag självklart varit sugen på allt som jag vet att jag inte ska äta eller dricka. Så blir det ju säkert helt naturligt; man vill ha det man vet att man inte kan få.

Men på onsdag är det slut och det ska jag fira med en kopp kaffe. Maten blir nog densamma dock, jag har en massa detoxmat i kylen så det är bara att köra, kanske uppblandat med ett knäckebröd då och då.

Kan jag dra några lärdomar från det här?
Ja, det är ju helt klart bra att låta kroppen vila från sånt som den måste processa ganska hårt. Kroppen behöver kärlek ibland.
Mina beroenden är mycket starkare än jag trodde. Förra gången jag detoxade hade jag inte börjat dricka kaffe – då var det mycket enklare.
Sug är en väldigt mental grej som blir som starkast när jag är trött eller uttråkad.

Kommer jag att göra det igen? Japp.

