Etiketter

, ,

Nu är jag så vansinnigt trött på den här detoxen. Hela dagen har varit ett enda stort sug av sånt jag inte ska dricka, i första hand. Maten är ganska lugn men just kaffeberoendet är nog mycket större än jag trodde. Och jag vill ha vin!

En (just nu ganska gapig) del av mig säger att jag är precis skitkorkad som sätter upp en massa gränser för mig själv, även om det bara är för tre veckor. Jag är ung (nåja) och borde få leva fritt så länge jag kan. Om jag sen får barn så kommer jag bli begränsad och behöva anpassa mig så jag borde passa på nu. En annan del av mig (den smarta) är mycket tydlig med att det just på grund av de här tankarna är bra för mig att rensa ut lite gifter ur kroppen. Det kanske till och med kan underlätta för kommande niomånadersperioder av total avhållsamhet. Den smarta leder för tillfället – jag äter riskakor till kvällsmat.

OBS! Inga planer på niomånadersperioder av total avhållsamhet finns för den närmaste framtiden. Långsiktighet!

