Etiketter

, , ,

I natt eller tidigt i morse vaknade jag och var sugen på att gå ut och springa. Allra helst i fräsch vårluft med kvittrande fåglar och värmande solstrålar. Fåglarna och solen får jag nog vänta några månader på men springa går ju faktiskt att göra redan nu.

Löpning

Jag förväntade mig att elljusspåret skulle vara lerigt och kladdigt men det var mest snö och is. Jag sprang (läs pulsade, hoppade över hundskit och halkade) ett varv plus att jag hittade en plätt på 120 meter som jag sprang fram och tillbaka på några gånger. Om jag räknar med de isfria delarna som jag sprang på hemvägen kom jag nog upp i tre kilometer totalt. Sjukt nöjd!

Det är så otroligt skönt att ha en massa energi och spring i benen igen. I går var inte kul alls. Min mest kvalificerade gissning är att kroppen saknade kaffe. Just nu saknar den mat. Mot köket!

 

 

