Etiketter

, ,

Den första dagen på det nya året är snart slut och jag har tjuvstartat min detox som jag har längtat lite efter att göra. Efter jul, nyår, ny pojkvän och en massa fester (det hänger ihop på något sätt) så skriker min kropp efter kärlek. Och det ska den få. Jag tänker inte alls vara slavisk eller nitisk men under tre veckor ska min kropp slippa en massa gifter och istället få bli lite mer basisk enligt den här metoden (kolla in leverreningen. Den låter spännande.)

Lite kort så handlar det om att inte dricka kaffe, alkohol, läsk eller annat med socker i. Inte äta något som innehåller gluten eller laktos och inte heller frukt. Rött kött är också förbjudet så jag kommer helt enkelt vara stockholmsvegetarian i tre veckor. Just ordet stockholmsvegetarian hörde jag i mellandagarna när vi på en fest diskuterade vad folk kan mena när de säger att de inte äter kött. I min värld är det att inte äta något djur men i Stockholm så betyder det att man inte äter nöt eller gris, tydligen. Bra att veta.

Nu ska jag försöka mig på leverreningen. Skål!

 

