Etiketter

, ,

För några år sedan letade jag väldigt aktivt efter deodoranter utan aluminium men hittade ingen som funkade tillräckligt bra, så jag gav upp. Av lathet bytte jag tillbaka till deo med aluminium i och det har rullat på (hö hö) av bara farten, även om det inte har känts helt bra. Men sen fick jag ett ryck och för ett par månader sedan köpte jag en aloe vera-deo av en på jobbet som är återförsäljare. Den var inte helt optimal då jag inte gillade doften. Tänkte att jag kanske vänjer mig vid doften men jag gav upp när den, efter en vecka slutar göra sitt jobb. Det kändes nästan som att jag svettades mer. Det är i och för sig svårt att säga om det beror på deon men eftersom jag inte gillade doften så var det lätt att fimpa den och gå tillbaka till den dåliga.

Så stötte jag på den här och fick nytt hopp. (Som vanligt när jag ska handla julklappar till mina kära så hittar jag saker till mig själv.)

Deo

Doften är fräsch och mjuk, lite som ren tvätt. Clean kom väl för några år sedan, jag minns inte riktigt hur de lanserade sig men jag gillar verkligen att de har en deo som är fri från både aluminium och paraben. OCH att den luktar gott.

Att deon kommer i ett trepack känns ganska omotiverat. Alla tre har dessutom samma doft vilket också känns lite konstigt med tanke på att de har två dofter till. Priset är den tredje saken som gör mig lite tveksam. Speciellt om den visar sig vara dålig.

Nu ska jag hoppa in i duschen så jag kan testa min nya deo! Återrapportering utlovas!

