Etiketter

, ,

Nu är det inte många dagar kvar av 2012, närmare bestämt 15 dagar. Listor och summeringar börjar poppa upp och jag tänkte också försöka sammanfatta mitt år lite.

Det här året har hela tiden varit året som jag fyller 30 och det har inneburit lite blandade känslor märker jag när jag läser gamla inlägg. Det blev dock ingen stor grej då jag prioriterade andra saker. Pappas sjukdom och bortgång dominerade hela våren, sommaren och hösten. En självklarhet – det kunde inte ha varit på något annat sätt. Jag har nog slagit gråtrekord i år också. Ah well.

Toscana

En grej som jag inte har nämnt här alls är italienresan. En dryg vecka i ett helt underbart hus på den toscanska landsbygden är helt klart värd att nämnas. Det var helt grymt!

Fina vänner som jag träffar alltför sällan, italienska viner, pool, italiensk mat och helt fantastisk natur bidrog självklart också till att det blev en helt perfekt vecka.

Vi mellanlandade i Rom också, en stad som faktiskt var avklarad ganska snabbt. Förmodligen en ganska styvmoderlig bedömning från min sida men jag blev inte så imponerad.

Under de senaste månaderna har mina tankar typ helt dominerats av en speciell person. En väldigt bra person. Jag har återfått hopp och glädje, faktiskt och det är så otroligt underbart.

2012 har således varit både fruktansvärt och underbart – helt klart händelserikt. Inget av det beror på att jag har fyllt 30 men allt sammanföll med att jag fyllde 30. Jag kommer att komma ihåg året jag fyllde 30.

