Etiketter

, ,

Under den senaste veckan har jag känt mig ganska mätt på jobbet. Inte så att det har blivit tråkigt, det är fortfarande jättekul. Det handlar mer om att det känns som att jag kan det här. Min utvecklingskurva pekar liksom inte lika mycket uppåt längre. Lite trist men samtidigt en möjlighet. Utmaningen nu är att vara nöjd med att jag har ett roligt jobb som jag känner mig trygg i, och låta det rulla på samtidigt som jag börjar fokusera på något annat. Och det är ju faktiskt en plan som jag haft ganska länge.

Så vad ska jag göra?
I går tittade jag på Jakten på det perfekta livet när Hanna Hellquist träffade en livsstilsbloggare och blev lite inspirerad. Inte till att livsstilsblogga (det är väl bara intressant om livsstilen är lite av en ytterlighet?) men till ett bloggprojekt.

I den helt underbara filmen Julie& Julia bloggar en tjej om när hon lagar sig igenom hela Julia Childs kokbok och nåt sånt tror jag skulle kunna funka för mig. Om jag hade haft en favoritkokbok så hade jag lätt snott idén rakt av men nu har jag inte det. Ska jag plocka fram gitarren och en favoritskiva och lära mig spela alla låtar? Köpa ett torp som jag renoverar? Nej och nej fast av olika anledningar.

Let’s find somethins to blogg about.

