Etiketter

,

Sist jag skrev var pappa sjuk och jag siade om att vi skulle fira hans sista födelsedag. Jag hade rätt. Han dog den 16 juli. Det har självklart varit jättejobbigt men det är nog först nu som det börjar sjunka in, och det blir jobbigt på ett helt annat sätt. Det händer saker som jag vet skulle göra honom glad, som jag vill berätta för honom. Jag skulle behöva fråga honom om sånt som jag vet att han har bra koll på. Men det går inte.

Egentligen är det ju precis som det ska vara; vi föds, lever och dör. Visst saknar man någon som dör, speciellt om det är någon man känt hela livet. Men döden blir också en påminnelse om att göra något bra av livet. Innan pappa dog frågade jag honom om han var nöjd med sitt liv eller om han önskade att han hade gjort något annorlunda. Han svarade att han är nöjd och att han är glad att han har gjort så mycket under sitt liv. Jag ska se till att jag också känner så.

