Etiketter

, ,

Ju närmare födelsedagen kommer, desto jobbigare blir det. Jag trodde att jag var ganska lugn inför det, att jag inte brydde mig så mycket. Jag VILL ha det så. Nu blir jag mer och mer stressad ju närmare dagen kommer. Vill ju ändå att det ska vara något extra.

Någon stor fest blir det inte, det har aldrig varit aktuellt. Bestämde för ett par månader sedan att jag ska åka ner till mina föräldrar och fira där. Minns inte sist jag firade min födelsedag hos mina föräldrar men det var nog tio år sedan. Det är dags igen nu.

Min pappa fyller år två dagar efter mig. Den 13 februari i år fick vi reda på att han har en hjärntumör. Efter det har allt gått väldigt fort. Det visade sig att hjärntumören är metastaser som kommer från lungcancer. Hjärntumören (som hann bli en till) strålades men resten av cancern kan de inte göra något åt. Och den sprider sig väldigt fort. Jag har en känsla av att detta blir hans sista födelsedag och därför vill jag fira den med honom. Och ja, det kommer ju att bli speciellt, just därför.

Det gäller att ta vara på människor medan de är här.

