Etiketter

, , ,

Den är mjuk. Rund. Lite bullig.

Jag pratar om min kropp som inte riktigt ser ut som jag hade förväntat mig. När jag för några månader sedan satte i gång med PT-träning hade jag en föreställning om att jag snabbt skulle bli stark, smal, smärt och läcker. Än så länge så känner jag mig mest stark (så helt effektlös har träningen inte varit) men jag ser i stort ut precis som innan. Några centimeter har försvunnit men i övrigt har nog bara håret blivit lite längre och ljusare.

Det är ju tydligt att jag gjort nåt fel. Allt handlar ju om inkomster och utgifter. Jag siktar in mig på soppor ett tag. Fick ett recept i dag:

Karljohansvamp- och baconsoppa

Stek ganska mycket svamp (blötlägg innan om den är torkad), strimla bacon och stek med svampen. Gör soppredning. Häll på och koka i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Häll i en burk crème fraiche på slutet och koka upp.

Det är inte helt tydligt med mått och så i det här grundreceptet så känslan får avgöra. Jag tror även att det blir gott att hacka lite charlottenlök som får steka med. En kvist timjan skadar säkert inte heller. (Och vad innebär en soppredning?)

